2011-09-25

Dålig på att göra ingenting

I onsdags satt jag på Webbdagarna och lyssnade på sköna föreläsningar av Bo Dahlbom, Cecilia Björnstedt och Christian Kamhaug. I knät hade jag datorn där jag antecknade, förberedde mitt pass som moderator under torsdagen, mejlade till de som skulle föreläsa under mitt pass och twittrade godbitar ur föreläsningarna. Bredvid mig hade jag Iphonen där jag sms:ade med konferenskoordinatören om programmet och läste taggen #webbdagarna.

Hjärnan och fingrarna gick på högvarv.


Och det kändes toppen.

Nu är det söndag, och jag har suttit i solen en timme eller så, och barnen leker med vänner inne på rummet, och plötsligt har jag Inget Att Göra.

Och det känns riktigt riktigt jobbigt.

Troligen borde jag just därför typ åka på retreat och gå galet långsamma promenader i skogen en vecka. Men istället: bloggar, läser om F8, kollar kalendern inför veckan, hänger på Twitter osv.

Inga kommentarer: